Remarketing: doelgericht de aandacht pakken

0
215

Voor leads die de landingspagina wel bezoeken, maar geen informatie achterlaten, bestaat er een doelgericht middel: retargeting. Dit zorgt ervoor dat het aanbod in gedachten blijft van de doelgroep.

De postcardcampagne is van start. Met de A van Attention zit het dan sowieso wel goed. Heb je een pakkende tekst en een knallende opmaak, dan is daar de I van Interest. Het aanbod zorgt voor de D van Desire. En dus belandt de ontvanger van uw postcard op de landingspagina, voor de laatste letter van het AIDA-model: de A van Action.

Maar er gebeurt niks. De bezoeker van de landingspagina raakt afgeleid (appje, mailtje, werkzaamheden) en surft weer verder. En hij was zo dichtbij! Te vaak stoppen marketingcampagnes na deze stap. ‘We hebben het geprobeerd,’ klinkt het dan. De resultaten worden gedeeld op de afdeling: X mensen hebben de kaart ontvangen, Y mensen hebben de site bezocht en Z mensen hebben daadwerkelijk hun gegevens achtergelaten.

Beter aanbod
Die koele cijfers, hoewel feitelijk, zeggen echter niets over het succes (of gebrek daaraan) van de campagne. Er zit veel ruimte tussen Y en Z, veel meer dan tussen X en Y. Mensen die de landingspagina hebben bezocht, zijn per definitie geïnteresseerd. Een te groot gat tussen bezoekers en degenen die tot actie overgaan, is niet alleen ongewenst, maar ook totaal onnodig.

Met retargeting zorgt u ervoor dat uw aanbod in gedachten blijft van de geïnteresseerde doelgroep. Wij richten de online follow-up zo in, dat we precies kunnen zien wie de site heeft bezocht, maar geen gegevens heeft achtergelaten.
In de vluchtigheid van de hedendaagse mediawereld is de aandachtsspanne maar kort. Als gevolg daarvan wordt die Y-groep steeds groter. ‘Ik kijk er nog wel ’s naar,’ zeggen ze. Ze raken afgeleid. Of wachten op een beter aanbod.

Hoge conversie
Via retargeting blijft uw aanbod verschijnen op verschillende websites (via het Google-netwerk) of op Facebook. De kracht van marketing zit altijd in herhaling. Dus wie het aanbod na het bezoek aan de landingspagina even vergeten is, zal sneller acht slaan op het aanbod als die voor de tweede keer (op een andere site nog wel) verschijnt.
De kans is aanzienlijk dat hij na drie of vier keer alsnog op het aanbod ingaat. Het conversiepercentage bij retargeting ligt relatief hoog, omdat je te maken hebt met warme leads. De interesse is er, nu nog inkoppen.

The Postcard Guys zijn gecertificeerd Google-partner en stellen voor uw campagne de perfecte retargeting-strategie samen. Duur, zeker? Nee. Het opzetten ervan is voordelig. En gezien worden is gratis. Daar zit al de meeste winst. En ja, voor elke daadwerkelijke klik betaalt u een vast bedragje aan Google. Maar als uit u uit dat klikje duizenden euro’s aan nieuwe business haalt, bent u die geringe investering weer snel vergeten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here