Postcards hebben voordelen, voordelen en nog eens voordelen

0
350

Woorden hebben kracht. Wat u in een direct mailing zet, kan mensen bewegen tot actie. Bijvoorbeeld om de landingspagina te bezoeken. Maar ook om de postcard bij het oud vuil te gooien. Daarom is het belangrijk om de woorden te kennen die verkopen.

Direct marketing draait om verkopen. Postcards draaien niet om mooie teksten, een goede opmaak en leuke foto’s, afbeeldingen en gimmicks. Allemaal belangrijk, maar zonder resultaat volledig waardeloos. Verkopen – dáár draait het om. En verkopen doe je met een aanbod.

Dat aanbod is dus het allerbelangrijkste van élke direct mailing. En omdat een postcard klein is, is elk woord kostbaar en cruciaal. Hoe verkoop je nu een goed aanbod? En hoe zorg je ervoor dat mensen ook echt reageren?

Allereerst – daar is ‘ie weer – is het belangrijk om de aandacht te pakken. Dat doe je door het opsommen van de voordelen. Een rijtje van de drie tot vijf voordelen van reageren op dit aanbod: lagere kosten, efficiënter werken, meer resultaat, etc.

Het lijkt een open deur, maar mensen zijn geïnteresseerd in dingen die ze willen. Als de ontvanger dingen leest op jouw postcard die ze willen, lezen ze verder. Simple as that. Maar dan ben je er nog niet. Want hóe schrijf je die voordelen en dat aanbod nu op? Vijf hoofdregels:

1. Wees specifiek
Geef een korte, maar specifieke uitleg over hoe de lezer de genoemde voordelen kan ontvangen.

2. Geef vertrouwen
Geef ze een reden om contact op te nemen. Vertrouwen staat daarbij voorop. Een manier om dat vertrouwen meteen te krijgen, is – bijvoorbeeld – door een recensie te plaatsen van een tevreden klant.

3. Geef garanties
Als u garanties heeft, geef die. Garanties nemen gevaren en risico’s weg die de ontvanger van de postcard kan ervaren.

4. Maak het makkelijk
Vermijd kleine lettertjes en asterisks*. Doe een aanbod dat geen redelijke persoon zou weigeren.

5. Urgentie
Tenslotte geeft u ze een reden om NU te reageren. Geef bijvoorbeeld een datum waarop de aanbieding vervalt, of laat weten dat er maar een beperkt aantal producten beschikbaar is.

Postcardcampagnes die aan deze vijf hoofdregels voldoen, scoren. Makkelijker kunnen we het niet maken. Mocht u van dit artikel maar één ding onthouden, laat het dan het woordje ‘voordeel’ zijn. Of beter, drie keer: voordelen, voordelen, voordelen. Voordelen zetten mensen aan tot actie. Zonder voordelen zou men geen enkele aankoop doen. De ondernemer die zijn (potentiële) klanten het beste kent en de voordelen van zijn product het beste verkoopt, zal uiteindelijk de succesvolste zijn.

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here