What happens in Vegas…

0
773

Een paar jaar geleden woonde ik een congress bij in Las Vegas over crossmedia en direct marketing. De presentator op het podium vroeg de aanwezige marketing service providers wie zijn klanten vertelt over de kracht van direct marketing. Bijna alle handen gingen de lucht in. Maar toen kwam die tweede vraag.

‘What happens in Vegas, stays in Vegas’ klinkt het bekende gezegde. Ik houd me daar strikt aan, maar voor één leerzaam gevalletje maak ik graag een uitzondering. Alle marketeers kennen de waarde van direct marketing. Ze kennen de ins en outs, de praktijk, en natuurlijk de vele onderzoeken die de effectiviteit ervan aantonen. Dit bleek ook wel uit de vele handen die in die mooie hotelzaal de lucht in gingen.
Maar ja, dan die vervolgvraag vanaf het podium. ‘Wie van jullie past direct marketing zélf toe?’ Slechts enkele handen bleven over.

Overvolle agenda’s
Misschien denkt u nu: ja, ze weten het allemaal mooi te verkopen, maar zelf durven ze er niet aan. ‘Practice what you preach’ toch? Inderdaad was het een opvallend moment, maar toen ik erover na begon te denken, was het ook weer niet geheel verrassend.
Kijk eens naar je eigen business. Hoeveel ICT-bedrijven leveren dagelijks prachtige websites en software op, maar komen niet toe aan hun eigen, verouderde site? Hoeveel reclamebureaus zijn eigenlijk niet zelf ook toe aan een nieuwe marketing- en communicatiestrategie? We zijn allemaal druk, druk, druk. Overvolle agenda’s staan vaak in de weg van een kritische blik op onze eigen promotie en bedrijfsvoering.

We kunnen allemaal heel goed vertellen hoe het hoort, maar toch doen we het niet. Dat is een gegeven, maar geen gegeven om ons zomaar bij neer te leggen. Deze website staat bomvol artikelen, informatie en cijfers over waarom direct mail werkt. Zelfs voor een directmail-huis als wij, is het verfrissend om al die argumenten, tips en trics weer eens voorbij te zien komen. Ja, onze promotie loopt veelal via direct mail (en digitale opvolging), maar het maken van deze site geeft ons ook weer genoeg nieuwe haakjes en ideeën voor komende campagnes ter promotie van onze business.

Succesgarantie
The Postcard Guys zijn “het direct marketing Bureau van DM+” Hier bedenken en begeleiden ze een hele campagne. En als opdrachtgever hoef je niet zo veel meer te doen dan goedkeuring te geven aan de plannen en uitvoering en natuurlijk de rekening te betalen. Zo zorgen zij ervoor dat uw campagne doorloopt, ook als u het te druk hebt om zelf de begeleiding te done. Om voor de keuze hiervoor een stuk makkelijker te maken, hebben The Postcard Guys een succesgarantie.

Bij The Postcard Guys zijn ze ervan overtuigd dat een New Business Campagne van minimaal tien runs, een landingspagina, opmaak en copywriting door The Postcard Guys, een zeer hoge slagingskans heeft. Door samen vooraf vast te stellen wanneer een campagne succesvol is worden minutieus de resultaten in de gaten gehouden. En als een campagne niet voldoet aan de vooraf vastgestelde resultaten. Dan delen zij het ‘risico’ van de vaste kosten van de campagne. Dit doen ze door de totale kosten van de gehele campagne te delen op het aantal mailingen. Zo betaal je bij aanvang van de campagne een deel van de vaste kosten voor het campagneplan, de landingspagina, opmaak en de tekstschrijver. Wanneer u halverwege de campagne toch van mening bent dat deze niet het gewenste resultaat oplevert, stoppen de kosten onmiddellijk. In dat geval betaalt u dus slechts de helft van de vooraf overeengekomen investering.

Zo is een campagne voor u geen wilde gok. Daarvoor kunt u toch beter naar Las Vegas.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here