25 jaar DM+

0
988
Het pand, voor de verbouwing van 2016

Op 1 september 1993 werd Mail Support Holland opgericht door Ton Balke. Ondanks dat hoogvolume printers nog erg zeldzaam waren en voor een beginnende ondernemer onbetaalbaar, was Direct Mail in die periode “booming”. Er bestonden namelijk wel voldoende manieren om etiketten te printen en deze machinaal op te plakken. Ook werd het printwerk vaak gedaan door gespecialiseerde print bedrijven.

Zo ging het bedrijf van start met een handvol couverteermachines, een vouwmachine, een heftruck, een handwerktafel en een hele boel positieve energie.

Al snel werd duidelijk dat Mail Support Holland hét bedrijf was voor ingewikkelde projecten en past bij bedrijven die goed communiceren met klanten en kwaliteit en nakomen van afspraken het belangrijkst vinden. Er waren toen, en zijn vandaag de dag nog altijd, bedrijven die beter uitgerust zijn om de 3 miljoen plus oplages te couverteren of sealen. Maar dat was en is nog steeds “not our cup of tea”.

In 2000 kwam zijn zoon Jeroen Balke bij de zaak, waardoor de focus op data, printing en de online mogelijkheden van Direct Marketing nog meer werden belicht. Vanaf dat moment ontstonden er bij DM+ de eerste crossmedia campagnes.

In 2003 werd besloten de naam te verkorten naar MailSupport om deze meer hedendaagse uitstraling te geven. En terwijl Ton Balke de technische kant steeds meer begon te omarmen, groeide bij Jeroen de liefde voor papier. Samen werkte zij tien jaar om het bedrijf sterker te maken, klanten blij te maken en voorop te blijven lopen met de snelle technische ontwikkelingen.

In 2010 werd het stokje officieel overgedragen aan Jeroen en nam Ton afscheid om het zo mogelijk nog drukker te gaan krijgen met zijn pensionering.

Kamer van Jeroen Balke na de verbouwing

In de winter van 2015/2016 werd zowel de hele buitenkant als de binnenkant van ons pand volledig verbouwd. Een frisse uitstraling die past bij wat we doen en hoe we ons voelen. Daar hoorde ook een naamsverandering bij. We gingen van MailSupport naar DM+, omdat we intussen zo veel meer deden dan alleen het vullen van enveloppen. Want naast het vullen van enveloppen en sealen van brochures, ontwikkeld DM+ software platformen en  crossmedia campagnes, helpen we bedrijven met Document Management en het implementeren van procesmatige document workflows en functioneert DM+ als een Marketing Service Provider voor alle mogelijke marketing vraagstukken van vormgeving tot webfulfilment.

Intussen ontstonden er ook nog een aantal “spin-offs” van de hoofdactiviteiten. Die als zelfstandige ondernemingen door het leven gaan.

  • Mailweb.nl: een online portal om mailingen van drukwerk tot deurmat snel, simpel en zeer voordelig via een website te regelen.
  • The Postcard Guys: een reclamebureau dat zich specialiseert in het bedenken en uitvoeren van frisse Direct Marketing campagnes met Postcards en online opvolging
  • Yourpost: Een tool om de AVG verplichtingen met betrekking tot Direct Mail goed te regelen. (vanaf 1 oktober 2018)

DM+ is daarmee steeds meer een ideale partner voor een ieder die zijn business wil laten groeien.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here