Beter resultaat met crossmedia

0
816

Direct markering is ook in dit digitale tijdperk nog steeds de meest effectieve manier om aandacht te krijgen en interesse voor uw aanbod op te wekken. Een aanbod op papier wordt als waardevoller gewaardeerd dan hetzelfde aanbod op een scherm. Het openingspercentage van een gepersonaliseerde brief of envelop ligt in Nederland boven de 97%, ten opzichte van nog geen 23% van de commerciële e-mails. En zoals beroemde ijshockeyer Wayne Gretsky zei “You miss 100% of the shots you don’t take” zo geldt in direct marketing, “Je mist 100% van de verkoopkansen van een boodschap die niet gelezen wordt.” Dus je eerste en voornaamste doel is om je boodschap bezorgt en gelezen te krijgen. En dit wil je natuurlijk doen op de manier die je de meeste aandacht krijgt en daardoor de grootste kans maakt de interesse te wekken.

Maar eerlijk is eerlijk, als je een papieren mailing stuurt, dan vraag je iemand toch nog wel aardig wat werk te doen om te reageren. Dit kun je de ontvanger al een stuk makkelijker maken met gepersonaliseerde landingspagina ofwel een PURL. Een PURL in een Persoonlijke URL, je krijgt dan bijvoorbeeld niet komnaaronsfeestje.nl maar komnaaronsfeestje.nl/jan.janssen

Dit verhoogt de respons op twee manieren, mensen zijn sneller benieuwd wat er dan wel niet op die webpagina staat met hun naam erbij. En je kunt een formulier vast ingevuld aan de ontvanger presenteren, waardoor responderen slechts een kwestie is van één of een paar kliks.

Reminders

Het sturen van een reminder verhoogd de respons van uw mailing aanzienlijk. Sterker nog, de reminder genereert in veel gevallen meer respons dan de eerste mailing. Zeker als de reminder per e-mail wordt gestuurd.

Nu hoor ik u denken:

“Ja maar, je schrijft toch net dat e-mail niet wordt geopend?”

Dat klopt, als het gaat om een eerste aanbod. Dit is hoe dat komt: Uw e-mail inbox is waarschijnlijk, net als de mijne, een soort van dynamische to-do-list. Als u de originele mailing heeft ontvangen, dan is het goed mogelijk dat deze op de stapel “hier moet ik nog wat mee, als ik de tijd heb.” terecht is gekomen. Wanneer u vervolgens een e-mail ontvangt, dan past dat dus precies in uw to-do-list. Uiteraard verbinden we voor de email aan de PURL, waardoor bestellen of inschrijven dan nog maar een paar klikken weg is.

Als het om bestaande relaties gaat, kunt u, ook zonder expliciete toestemming, een e-mail sturen. Als het niet om bestaande relaties gaat en u geen toestemming hebt, dan kunt u iedereen, tenzij ze zich al eens eerder hebben uitgeschreven, nog een papieren mailing sturen. Deze helpt de ontvanger er aan herinneren dat er nog iets moet gebeuren. Nog sterker dan in de eerste mailing dient er in de reminder gewezen te worden op het feit dat er NU gerespondeerd moet worden om in aanmerking te komen voor het aanbod.

DM+ is toonaangevend op het gebied van dit soort “eenvoudige” crossmedia campagnes.

Interesse? Ga met ons het gesprek aan, u zult verbaast zijn van de vele mogelijkheden, lage kosten en hoge respons die met dit soort campagne gepaard gaan.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here