LinkedIn
Facebook
Twitter
Mail DM+
Bel DM+

079 - 362 02 00

vragen@dmplus.nl
Loodstraat 2, 2718 RW  Zoetermeer

DM+ logo

079 - 362 02 00
Loodstraat 2

2718 RW  Zoetermeer

+

Menu

Crossmedia

DM+ houdt er een nogal vreemde filosofie op na als het gaat om Direct Marketing: wij vinden namelijk dat het niet om u draait. Ja, dat leest u goed. U betaalt als klant onze rekening wel, maar eigenlijk komt u bij ons op de tweede plaats. Bij DM+ draait het in de eerste plaats om uw klanten én uw toekomstige klanten.

Klanten bepalen zelf wat zij willen zien en horen. En ook hoe en wanneer zij deze informatie tot zich willen nemen.

Dit betekent natuurlijk niet dat u passief moet afwachten totdat uw klanten uw website bezoeken om daar briljante, op contentmarketing gebaseerde, verhalen te lezen. Om vandaag én in de toekomst meetbaar resultaat te boeken met uw marketingcampagne, is het noodzakelijk dat deze 1) direct, 2) persoonlijk, 3) relevant en 4) multichannel en crossmediaal geïntegreerd is. Alleen dan komt uw boodschap aan en bereikt u uw doelstellingen.


Papier werkt, dat geven wij u op een briefje
Om relevant en succesvol te zijn is persoonlijke communicatie noodzakelijk. Maar persoonlijke communicatie wordt – om heel goede redenen – ook beperkt in zijn mogelijkheden. Zo mag u niet in het wilde weg mensen bestoken met nieuwsbrieven en het bel-me-nietregister telt inmiddels meer dan acht miljoen telefoonnummers. Dit laat zien dat persoonlijke communicatie ook als storend kan worden ervaren.

Ook zakelijk wordt een inbox toch vaak als een ‘to-do-list’ gezien. En in de praktijk staat uw reclame-uiting of nieuwsbrief vaak niet zo hoog op die lijst als u graag zou zien.

Bij direct mail werkt het anders. Gepersonaliseerde mailingen omzeilen elk filter en belanden direct op de deurmat van uw klant. Uit onderzoek blijkt dat 90 procent van de mensen het leuk vindt om post te krijgen. Een doordachte papieren mailing wordt gemiddeld tot wel drie weken (!) bewaard.

Vergroot uw kansen
Wanneer het gaat om bestaande klanten, adviseren wij eerst een papieren mailing te sturen, gevolgd door een daarop aansluitende e-mail. Mocht de kaart of brief terecht zijn gekomen op het stapeltje ‘moet ik nog eens goed naar kijken’, dan zorgt de mail ervoor dat dit snel gebeurt. Vervolgens wordt komt hij terecht op de (al dan niet persoonlijke) landingspagina, waarna hij via een scherp aanbod – en zonder te veel afleiding – tot actie overgaat.

Met een persoonlijke URL, ook wel ‘purl’ genoemd, kunt u de inhoud van de landingspagina personaliseren en de formulieren vooraf invullen. Immers: hoe minder werk, hoe hoger de respons! Deze link, die vermeld staat in de papieren mailing of in de e-mail, ziet er bijvoorbeeld als volgt uit: actie.nl/rob.jansen.

Kunt u geen email sturen? Dan stuurt is een Reminder kaart de oplossing. Hierdoor komt uw campagne weer boven op de stapel van de klant te liggen en is de kans groter dat deze naar zijn Landingspagina gaat kijken.

Papier is de grote aanjager van uitzonderlijk resultaat. Crossmedia blijft niet bij print, mail en landingspagina. Ook kunt u online campagnes aansluiten, zoals Google Adwords, Facebook of LinkedIn. U houdt alles in de gaten via uw persoonlijke dashboard en uw accountmanagers ontvangen automatisch een sms-bericht zodra een klant aangeeft interesse in te hebben.

Nog een stap verder
Over automatisch gesproken: onze crossmedia-diensten gaan veel verder dan alleen het aan elkaar knopen van diverse kanalen. Uw campagne kan op basis van intelligente filters worden geautomatiseerd. Marketing automation voor en door gevorderden. Zo kunnen we uw klanten laten bepalen waar en wanneer ze uw boodschap willen lezen, maar sturen we ze daar wel in. Omdat interesse van klanten grotendeels afhankelijk is van relevant en persoonlijk zijn, is de boodschap (de actie) idealiter data-gedreven.

© Copyright 2017 - Onderdeel van DMHQ

© Copyright 2017 - Onderdeel van DMHQ